Luz Ángela Lizarazo: Bahçe Masalları

13.09- 4.11.2012

Luz Ángela Lizarazo

 

Bogota, Kolombiya, 1966 doğumlu.

Bogota’da yaşıyor.

 

Lizarazo kadınlık halleri, yaşamın kırılganlığı, savunmasızlık ve koruma ihtiyacına ilişkin simgeler içeren resimler, objeler ve enstalasyonlar üretiyor. Yerel doku, çalışmalarında tekrar tekrar karşımıza çıkan bir tema olurken; örgü ve dikiş gibi geleneksel olarak kadınla özdeşleştirilen elişleri, çiçek ve kuş gibi görsel öğeler, kayıp mum dökümü gibi takı teknikleri ve porselen, cam, tül ve insan saçı gibi zarif malzemelerde bu çalışmalarda yer buluyor. Bununla birlikte, çalışmalarda kullanılan görseller ise kelimenin klişe anlamıyla feminen hali yansıtmıyor; aksine bahsedilen öğeler oldukça rahatsız edici ve kayıtsızlıktan eser yok. Lizarazo daha yeni çalışmalarında ise pencere ve kapıları kapatan demir parmaklıkların karmaşık kalıplarını resmediyor. Bu şekiller mimari ölçeklere, kalıplara aktarılıyor ve duvarlara veya ışık ve gölge oyunları oluşturmasını sağlayacak şekilde pencere üzerine uygulanıyor. Bazen sanatçı gerçek parmaklıkları toplayarak bunları daha büyük heykelsi objelerde bir araya getiriyor.

 

Lizarazo Yamuk Altıgen’e bir noktada iç içe geçen iki çizgi halinde bir çalışmayla katılıyor. Örgü, Estetiğin Paranoyası, 2010-2012 (Lattices, Aesthetics of Paranoia, 2010-2012) adlı çalışmada, Kolombiya’da işçi sınıfının oturduğu mahallelerde metal çubuklardan oluşan ve pencere ve avlulara istenmeyen kişilerin girişini engelleyen parmaklıklara bir bakış sunuyor. Seride, bu malzemelerin kesin bir şekilde pratik amaçlı olup, güvenlik ihtiyacından ortaya çıksa da ev sahiplerinin güzellik anlayışı ve bireyselliğini sergileme şansı sağladığı gerçeği öne çıkıyor. Lizarazo, bazen geometrik şekillerden ama çoklukla da hayvan, bitki, yıldız ve benzeri diğer unsurların hayali kombinasyonlarından oluşan demir parmaklıklarla kalıplar üretiyor ve bu kalıplarda duvar resimleri oluşturuyor veya bakır tel, saç, porselen veya sicimle tutturulmuş geniş alana yayılan şık örgüler meydana getirerek onları duvar üzerinde sergiliyor. Örgü kuyruklu kral kuş, 2012 (King bird with braided tail, 2012), yeni bir seri ancak bu görsel tasvir Lizarazo’nun eski bir üretimi ve sanatçının bu çizimini eski bir not defterinde bulması bu yeni çalışma için itici güç olmuş. Bu, kuyruğu uzun bir örgüye dönüşen ve yön duygusuna engel olduğu için de uçması imkansız hale gelmiş bir kuş. Lizarazo eski ornitolojik gravürleri toplamış ve onların üzerine doğrudan çizimler gerçekleştirerek onlardan akıldan çıkmayacak bir tür, var olması mümkün olmayan türler ansiklopedisi yaratmış. Özgürlüğün yaygın simgesi olan kuş, böylece bir işarete devşirilerek etkisi yok edilmiş. Bahçe mozaiklerinde, 2012 ( In Garden Tiles, 2012), bir avlunun zeminine kuş yemi serpmek için pleksiglass kalıpları kullanıyor; bunlar kuşlar tarafından yenilerek çalışma kendiliğinden kayboluyor. Parmaklıklar ve kuşlar özgürlük spektrumunun iki zıt ucunda yer alıyor; bu iki seriyi birleştiren sanatçı da çevrelenme ihtiyacı, korunma, alie yaşamı ve dünyaya açılma güdüsü ile bu çelişen istekler arasındaki çelişkiler hakkında dokunaklı bir yorum yapmış oluyor.

 

hakkımızda

üyelik

hizmetler

iletişim

ziyaret

CerBlog

TR I

EN

Ziyaret

İletişim

Yönetim

DAHA FAZLASI